Ik ben consument

Verzekerd via VCN

Voor verschillende verzekeraars treedt VCN op als gevolmachtigde of gevolmachtigd agent. Dit betekent dat verzekeraars VCN toestemming hebben gegeven om namens hen verzekeringen af te sluiten, schades af te handelen en te administreren, dit heet een volmacht. Hier zijn onderling duidelijke afspraken over gemaakt.

Ook werken wij samen met uw (financieel) adviseur. VCN incasseert de premies en verstuurt polissen & brieven. Ondanks dat u uw verzekering heeft afgesloten bij uw (financieel) adviseur, kan het dus zijn dat u een brief of e-mail ontvangt van VCN. 


Contact met VCN

Er zijn verschillende manieren waarop u contact met ons kunt opnemen: telefonisch, schriftelijk en via onze website. Dit is per vestiging geregeld. In eerste instantie kunt u met uw vragen terecht bij uw eigen financieel adviseur. Zij kennen uw situatie het beste en helpen u graag verder. Wij streven ernaar om u zo snel mogelijk en met de hoogst mogelijke kwaliteit te antwoorden, en wij houden ons aan de onderstaande reactietermijnen.

📅 Openingstijden

Openingstijden VCN vestigingen: maandag t/m vrijdag van 8.30 – 17.00 uur. Telefonische bereikbaarheid: maandag t/m vrijdag van 8.30 – 17.00 uur. Op onze website onder het kopje "Contact" vindt u de contactgegevens van VCN per vestiging. Voor spoedeisende zaken buiten kantooruren verzoeken wij u om eerst contact op te nemen met uw adviseur.

📞 Reactietermijnen

-Verstrekken van informatie: 3 werkdagen

-Accepteren, wijzigen en opzeggen verzekering: 5 werkdagen

-Verstrekken van polissen en verzekeringsbewijzen: 5 werkdagen na verwerking

-Schade in behandeling nemen: 1 werkdag

-Schade uitbetaling: 2 werkdagen na sluiten schade

-Klachtenbehandeling: na 2 dagen reactie in behandeling

De reactietermijn begint zodra wij uw verzoek hebben ontvangen. Indien het meer tijd vergt, zullen wij u hiervan op de hoogte stellen en aangeven wanneer u ons antwoord kunt verwachten.

📋 Keuzemenu

VCN maakt geen gebruik van een keuzemenu. U wordt direct geholpen door een medewerker.

📞 Waar kunt u op rekenen als u ons belt?

We streven ernaar om u binnen 5 minuten te assisteren. Onze medewerkers zijn getraind om een breed scala aan vragen te beantwoorden. Als een medewerker niet direct in staat is om u te helpen, zullen we u doorverbinden met een collega die u wel kan ondersteunen.

✉️  Waar kunt u op rekenen als u ons een brief of e-mail stuurt?

We streven ernaar om binnen de bovengenoemde reactietermijnen te reageren. Mocht het langer duren, dan ontvangt u van ons een bericht waarin we zo duidelijk mogelijk uitleggen waarom er vertraging is en wanneer u onze reactie kunt verwachten.

📬 Postverzending

Voor papieren post maken wij gebruik van externe postvervoerders. Vertragingen die hierdoor kunnen ontstaan vallen buiten onze beïnvloeding.


Noodnummers

Bij noodgevallen op reis of bij ongevallen is het noodzakelijk om contact op te nemen met de hulpdienst. Zij helpen u bij noodsituaties op reis en bij het slepen van de auto bij pech. De voorwaarden stellen bij bepaalde schades contact met de hulpdiensten verplicht.

Allianz

Allianz Personen en voertuighulp

020 - 592 92 92

Allianz

Allianz NL Hulpdienst

020 - 592 91 18

Achmea

Eurocross Assistance

071 - 364 62 00

ASR (oude pool)

ASR Alarmcentrale

030 - 256 77 77

ASR ( voorheen Europeesche)

Europeesche Hulplijn

020 - 651 57 77

Bovemij

VHD Alarmcentrale

0570 - 783 100

de Goudse

Alarmcentrale Reis

0182 - 544 555

Alarmcentrale Verkeer

070 - 314 56 70

MS Amlin Alarmcentrale

Tijdens werkdagen van 08.30-17.00 uur

Buiten kantoortijden

020-503 1100

020- 651 5989

Nationale Nederlanden

NN Alarmcentrale / Motorrijtuigenverzekering

026 - 4002390

Rhion

Rhion verzekeringslijn

040 - 7900900 keuze 1

SOS International

SOS International alarmcentrale

020 - 6515151

Unigarant

Hulpverlening bij ongeval in Nederland (Motor, Camper, Oldtimer. Auto/Motor)

0592 - 390 545

Hulpverlening bij ongeval in het buitenland (Motor, Camper, Oldtimer, Auto/Motor)

070 - 314 51 50

Hulpverlening voor de Reisverzekering

070 - 314 56 56

Alarmcentrale Pechhulp Watersport (Botenwacht)

0592 - 390 890

Alarmcentrale Brommobiel hulpverl binnenland

088 - 2692777

Alarmcentrale Brommobiel hulpverl buitenland

0592 - 390 445

Pechhulp Fiets/bromfiets

088 - 299 33 88

de Zeeuwse

De Zeeuwse Alarmcentrale

070 -314 50 64



Verzekeringskaarten

Bent u benieuwd naar de dekking van een verzekering? Op de Verzekeringskaart vindt u in één oogopslag de meest relevante dekkingsinformatie van een specifiek verzekeringsproduct. Het gaat daarbij niet alleen om wat er vergoed wordt, maar ook om de belangrijkste uitsluitingen en eventueel andere relevante informatie. De Verzekeringskaart is een eenvoudige en visuele weergave van de polisvoorwaarden. Bekijk alle verzekeringskaarten hier.


Internationaal verzekeringsbewijs (Groene kaart)

In de meeste Europese landen is de digitale versie van de groene kaart toegestaan. Er zijn uitzonderingen zoals Albanië, Bosnië Herzegovina, Iran, Israël, Marokko, Macedonië, Moldavië, Montenegro, Oekraïne, Servië, Tunesië, Turkije en Wit Rusland. Als u met uw motorrijtuig naar één van deze landen reist, neem dan contact op met uw adviseur voor het opvragen van het verzekeringsbewijs.

Landenoverzicht groene kaart

Geen dekking
Let op! Is het land van bestemming op het verzekeringsdocument doorgekruist, dan is er ook geen dekking als uw verzekeringsbewijs is afgedrukt op groen papier.



Vragen en antwoorden bij een schade afhandeling

Heeft u een schade en wilt u weten hoe VCN deze in behandeling neemt? Dan kunt u hier de antwoorden lezen op de meest gestelde vragen over schade afhandeling.


Gevolgen bij het niet tijdig betalen van uw verzekeringspremie

Als u een betalingsachterstand heeft, sturen wij u een betalingsherinnering om te voorkomen dat de verzekeraar de dekking opschort of zelfs uw polis beëindigt. Betaal deze dan zo snel mogelijk om ervoor te zorgen dat u verzekerd blijft in geval van schades. Blijft betaling onverhoopt uit, dan kan de verzekeraar de dekking opschorten of zelfs de polis beëindigen. Dit heeft gevolgen voor (lopende) schades.


De Nederlandse Vereniging van Gevolmachtigde Assurantiebedrijven (NVGA)

De Nederlandse Vereniging van Gevolmachtigde Assurantiebedrijven (NVGA), is dé brancheorganisatie voor gevolmachtigde assurantiebedrijven. In het document kunt u meer lezen over wat uw financieel dienstverlener als gevolmachtigd agent voor u kan betekenen.


Klachtenregeling

VCN streeft ernaar om samen met de adviseur de belangen van relaties te behartigen. Wanneer u vindt dat dat niet het geval is, vernemen wij dat graag. In de klachtenregeling van VCN leest u hierover meer.