Voor verschillende verzekeraars treedt VCN op als gevolmachtigde of gevolmachtigd agent. Dit betekent dat verzekeraars VCN toestemming hebben gegeven om namens hen verzekeringen af te sluiten, schades af te handelen en te administreren, dit heet een volmacht. Hier zijn onderling duidelijke afspraken over gemaakt.
Ook werken wij samen met uw (financieel) adviseur. VCN incasseert de premies en verstuurt polissen & brieven. Ondanks dat u uw verzekering heeft afgesloten bij uw (financieel) adviseur, kan het dus zijn dat u een brief of e-mail ontvangt van VCN.
Er zijn verschillende manieren waarop u contact met ons kunt opnemen: telefonisch, schriftelijk en via onze website. Dit is per vestiging geregeld. In eerste instantie kunt u met uw vragen terecht bij uw eigen financieel adviseur. Zij kennen uw situatie het beste en helpen u graag verder. Wij streven ernaar om u zo snel mogelijk en met de hoogst mogelijke kwaliteit te antwoorden, en wij houden ons aan de onderstaande reactietermijnen.
Algemeen nummer:
Noodnummer schade:
📅 Openingstijden
Openingstijden VCN vestigingen: maandag t/m vrijdag van 8.30 – 17.00 uur. Telefonische bereikbaarheid: maandag t/m vrijdag van 8.30 – 17.00 uur. Op onze website onder het kopje "Contact" vindt u de contactgegevens van VCN per vestiging. Voor spoedeisende zaken buiten kantooruren verzoeken wij u om eerst contact op te nemen met uw adviseur.
📞 Reactietermijnen
-Verstrekken van informatie: 3 werkdagen
-Accepteren, wijzigen en opzeggen verzekering: 5 werkdagen
-Verstrekken van polissen en verzekeringsbewijzen: 5 werkdagen na verwerking
-Schade in behandeling nemen: 1 werkdag
-Schade uitbetaling: 2 werkdagen na sluiten schade
-Klachtenbehandeling: na 2 dagen reactie in behandeling
De reactietermijn begint zodra wij uw verzoek hebben ontvangen. Indien het meer tijd vergt, zullen wij u hiervan op de hoogte stellen en aangeven wanneer u ons antwoord kunt verwachten.
📋 Keuzemenu
VCN maakt geen gebruik van een keuzemenu. U wordt direct geholpen door een medewerker.
📞 Waar kunt u op rekenen als u ons belt?
We streven ernaar om u binnen 5 minuten te assisteren. Onze medewerkers zijn getraind om een breed scala aan vragen te beantwoorden. Als een medewerker niet direct in staat is om u te helpen, zullen we u doorverbinden met een collega die u wel kan ondersteunen.
✉️ Waar kunt u op rekenen als u ons een brief of e-mail stuurt?
We streven ernaar om binnen de bovengenoemde reactietermijnen te reageren. Mocht het langer duren, dan ontvangt u van ons een bericht waarin we zo duidelijk mogelijk uitleggen waarom er vertraging is en wanneer u onze reactie kunt verwachten.
📬 Postverzending
Voor papieren post maken wij gebruik van externe postvervoerders. Vertragingen die hierdoor kunnen ontstaan vallen buiten onze beïnvloeding.
Bij noodgevallen op reis of bij ongevallen is het noodzakelijk om contact op te nemen met de hulpdienst. Zij helpen u bij noodsituaties op reis en bij het slepen van de auto bij pech. De voorwaarden stellen bij bepaalde schades contact met de hulpdiensten verplicht.
| Allianz | Allianz Personen en voertuighulp | 020 - 592 92 92 |
| Allianz | Allianz NL Hulpdienst | 020 - 592 91 18 |
| Achmea | Eurocross Assistance | 071 - 364 62 00 |
| ASR (oude pool) | ASR Alarmcentrale | 030 - 256 77 77 |
| ASR ( voorheen Europeesche) | Europeesche Hulplijn | 020 - 651 57 77 |
| Bovemij | VHD Alarmcentrale | 0570 - 783 100 |
| de Goudse | Alarmcentrale Reis | 0182 - 544 555 |
| Alarmcentrale Verkeer | 070 - 314 56 70 | |
| MS Amlin Alarmcentrale | Tijdens werkdagen van 08.30-17.00 uur Buiten kantoortijden | 020-503 1100 020- 651 5989 |
| Nationale Nederlanden | NN Alarmcentrale / Motorrijtuigenverzekering | 026 - 4002390 |
| Rhion | Rhion verzekeringslijn | 040 - 7900900 keuze 1 |
| SOS International | SOS International alarmcentrale | 020 - 6515151 |
| Unigarant | Hulpverlening bij ongeval in Nederland (Motor, Camper, Oldtimer. Auto/Motor) | 0592 - 390 545 |
| Hulpverlening bij ongeval in het buitenland (Motor, Camper, Oldtimer, Auto/Motor) | 070 - 314 51 50 | |
| Hulpverlening voor de Reisverzekering | 070 - 314 56 56 | |
| Alarmcentrale Pechhulp Watersport (Botenwacht) | 0592 - 390 890 | |
| Alarmcentrale Brommobiel hulpverl binnenland | 088 - 2692777 | |
| Alarmcentrale Brommobiel hulpverl buitenland | 0592 - 390 445 | |
| Pechhulp Fiets/bromfiets | 088 - 299 33 88 | |
| de Zeeuwse | De Zeeuwse Alarmcentrale | 070 -314 50 64 |
Bent u benieuwd naar de dekking van een verzekering? Op de Verzekeringskaart vindt u in één oogopslag de meest relevante dekkingsinformatie van een specifiek verzekeringsproduct. Het gaat daarbij niet alleen om wat er vergoed wordt, maar ook om de belangrijkste uitsluitingen en eventueel andere relevante informatie. De Verzekeringskaart is een eenvoudige en visuele weergave van de polisvoorwaarden. Bekijk alle verzekeringskaarten hier.
In de meeste Europese landen is de digitale versie van de groene kaart toegestaan. Er zijn uitzonderingen zoals Albanië, Bosnië Herzegovina, Iran, Israël, Marokko, Macedonië, Moldavië, Montenegro, Oekraïne, Servië, Tunesië, Turkije en Wit Rusland. Als u met uw motorrijtuig naar één van deze landen reist, neem dan contact op met uw adviseur voor het opvragen van het verzekeringsbewijs.
Geen dekking
Let op! Is het land van bestemming op het verzekeringsdocument doorgekruist, dan is er ook geen dekking als uw verzekeringsbewijs is afgedrukt op groen papier.
Wilt u eenvoudig checken of een product geschikt is voor u? Raadpleeg dan deze documenten:
Doelgroepomschrijving Particuliere Verzekeringen
Doelgroepomschrijving Zakelijke Verzekeringen
Doelgroepomschrijving Inkomens Verzekeringen
Doelgroepomschrijving a.s.r. Particulier
Doelgroepomschrijving a.s.r. Zakelijk
Heeft u een schade en wilt u weten hoe VCN deze in behandeling neemt? Dan kunt u hier de antwoorden lezen op de meest gestelde vragen over schade afhandeling.
Als u een betalingsachterstand heeft, sturen wij u een betalingsherinnering om te voorkomen dat de verzekeraar de dekking opschort of zelfs uw polis beëindigt. Betaal deze dan zo snel mogelijk om ervoor te zorgen dat u verzekerd blijft in geval van schades. Blijft betaling onverhoopt uit, dan kan de verzekeraar de dekking opschorten of zelfs de polis beëindigen. Dit heeft gevolgen voor (lopende) schades.
De Nederlandse Vereniging van Gevolmachtigde Assurantiebedrijven (NVGA), is dé brancheorganisatie voor gevolmachtigde assurantiebedrijven. In het document kunt u meer lezen over wat uw financieel dienstverlener als gevolmachtigd agent voor u kan betekenen.
VCN streeft ernaar om samen met de adviseur de belangen van relaties te behartigen. Wanneer u vindt dat dat niet het geval is, vernemen wij dat graag. In de klachtenregeling van VCN leest u hierover meer.