Provisietransparantie: VCN ondersteunt jou erbij

29 maart 2024

Vanaf 1 juli 2024 wordt het verplicht om bij een nieuwe particuliere verzekering vooraf de verzekerde(n) te informeren over de dienstverlening die hij/zij van jou als adviseur mag verwachten en wat de hoogte van de provisie is. Als serviceprovider hebben we ons intensief in dit thema verdiept en delen we deze kennis en inzichten.  

Ondersteuning in het proces

We hebben het systeem gebruikt om de wetgeving te borgen in jouw proces. Ons eigen platform is zo ontwikkeld dat jij de mogelijkheid hebt om vergoedingen op product niveau automatisch mee te nemen in de offertefase. Op deze manier heb jij de mogelijkheid om jouw klanten volledig te informeren over de vergoedingen. Dit kan door eigen documenten toe te voegen, waarmee je jouw dienstverlening nog duidelijker maakt richting jouw klanten. Hiermee zorgen we ervoor dat je voldoet aan de wetgeving.

Ondersteuning in communicatie

Door de invoering van provisietransparantie is het nog belangrijker dat jouw klanten inzicht krijgen in de toegevoegde waarde van persoonlijk advies en welke prestaties jij levert in ruil voor deze vergoeding. Daarom heeft VCN communicatie middelen ontwikkeld om jou te ondersteunen bij het versterken van je klantcommunicatie.
Op onze Marketingboulevard stellen we een infographic en diverse sociale mediacontent met visuals beschikbaar, die op een heldere manier jouw toegevoegde waarde als adviseur overbrengen. Hiermee kun je jouw klanten overtuigen dat het afsluiten van verzekeringen meer inhoudt dan alleen online de situatie beoordelen en de beste verzekering kiezen.

Wil je toegang tot onze Marketingboulevard of meer informatie hierover? Neem dan contact op met onze Commerciële afdeling via commercieel@vcn.nl.
 

Benieuwd wat VCN voor jouw kantoor kan betekenen?

Plan een vrijblijvend kennismakingsgesprek in 
om te kijken wat de mogelijkheden zijn.