Klachtenregeling



VCN streeft ernaar om samen met de adviseur de belangen van relaties te behartigen. Wanneer u vindt dat dat niet het geval is, vernemen wij dat graag van u.


Om uw klacht zo snel mogelijk op de juiste plaats te krijgen, is het belangrijk dat u de juiste instantie aanspreekt met uw klacht. Onderstaand geven wij jou een korte toelichting op onze activiteiten.

VCN Hypotheken is de moederorganisatie van verschillende serviceproviders gespecialiseerd in de bemiddeling van hypotheken en kredieten in opdracht van onafhankelijk adviseurs/intermediairs. Onder VCN Hypotheken  vallen de volgende organisaties:
♦ De Financiële Makelaar
♦ United Capital
♦ Financieel Support Nederland

1. U heeft een klacht over de dienstverlening van uw financieel adviseur

Op de eerste plaats dient u uw klacht kenbaar te maken bij uw eigen financieel adviseur. Deze beschikt over een eigen klachtenregeling welke je bij hem/haar kunt opvragen. De klacht dient u altijd schriftelijk of per e-mail aan uw adviseur kenbaar te maken. Indien u naar een ontvangstbevestiging verlangt, kunt u dit kenbaar te maken. VCN Hypotheken heeft geen invloed of zeggenschap in de onderneming van uw financieel adviseur. Enkel wanneer wij in het bemiddelingsproces betrokken zijn geweest, kunnen wij op verzoek een bemiddelende rol spelen om de procedure aanhangig te maken.

2. U heeft een klacht over onze dienstverlening

U dient uw klacht aan ons kenbaar te maken. Wij beschikken over een eigen klachtenregeling, welke u bij ons kunt opvragen. De klacht dient u altijd schriftelijk of per e- mail kenbaar te maken. Indien u naar een ontvangstbevestiging verlangt, kunt u dit kenbaar te maken. Weet u niet welke serviceprovider u dient aan te spreken, neemt dan contact op met ons, wij helpen u graag verder. Ontvangen wij een klacht welke betrekking heeft op een van de genoemde organisaties, dan zullen wij uw klacht doorsturen naar de desbetreffende organisatie.

3. U heeft een klacht over onze dienstverlening en wenst in contact te komen met de directie

U kunt uw klacht kenbaar maken bij de directie van VCN Hypotheken vergezeld van alle eerdere correspondentie over deze klacht, aan bijvoorbeeld uw financieel adviseur en/of de serviceprovider.

Uw klacht kunt u richten aan:

VCN Hypotheken

De Financiële Makelaar

Financieel Support Nederland

United Capital

T.a.v. de directie
Stadionlaan 53
5213 JJ 's-Hertogenbosch
E: hypotheken@vcn.nl

T.a.v. de directie
Stadionlaan 53
5213 JJ 's-Hertogenbosch
E: hypotheken@vcn.nl

T.a.v. de directie
Stadionlaan 53
5213 JJ 's-Hertogenbosch
E: hypotheken@vcn.nl

T.a.v. de directie
Stadionlaan 53
5213 JJ 's-Hertogenbosch
E: hypotheken@vcn.nl

De directie zal vervolgens informatie inwinnen bij uw financieel adviseur en/of een van onze collega’s. Uiterlijk binnen 4 weken na ontvangst van uw klacht, ontvang u een schriftelijke reactie. In het geval dat u een consument bent en het resultaat onbevredigend is, dan kunt u uw klacht indienen bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). In alle andere gevallen dient u uw  te wenden tot de geëigende rechtsgang.

Klacht voorleggen bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid)

(Alleen bestemd voor consumenten)

Zowel De Financiële Makelaar, Financieel Support Nederland en United Capital als uw financieel adviseur, zijn aangesloten bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). Hiertoe zijn zij (wettelijk) verplicht. Het Kifid is een onafhankelijk loket voor het beslechten van geschillen tussen consumenten en financiële dienstverleners.

U legt uw klacht aan het Kifid voor, op het moment dat het geschil niet zonder tussenkomst van een bemiddelaar oplosbaar is. U heeft uw klacht dus al voorgelegd aan de noodzakelijk instantie en hebt al een antwoord ontvangen. Op de website van Kifid (https://www.kifid.nl/klacht-indienen/) kunt u teruglezen op welke manier(en) u uw klacht kunt indienen. Op deze site is een sneltest aanwezig, zodat u snel een indicatie heeft of Kifid uw klacht kan behandelen

Bindend advies

Iedere partij is individueel bevoegd om een keuze te maken tussen of zij het advies van Kifid zal volgen (bindend advies) of niet (niet-bindend advies). In dat laatste geval heeft u (en de desbetreffende organisatie) het recht de uitspraak van het Kifid alsnog voor te leggen bij een burgerlijke rechter. Bij een bindend advies is dit niet mogelijk.

Op zoek naar meer informatie hieromtrent? Kijk dan vooral in het Kifid register.

Onze formules volgen het bindend advies van Kifid.