• 14-11-2017

Even de technologie gebruiken om op te zoeken wat eigenlijk de definitie van vertrouwen is:

Vertrouwen: De bereidheid van een persoon of groep om afhankelijk te zijn van de daden van een ander persoon of andere groep.

Ben je als mens bereid om afhankelijk te zijn als er geen basisvertrouwen aanwezig is? Koop je vlees als je niet vertrouwt waar het vandaan komt? Drink je uit de kraan als je niet weet of het kan? Deel je persoonlijke informatie als er geen vertrouwen aanwezig is? Hoe bouw je dat eerste vertrouwen op dat essentieel is om bijvoorbeeld wel of niet samen te werken. Vertrouwen bouwen mensen, niet systemen.

Vertrouwen en de financiële sector
Er ligt veel focus op herstel van het vertrouwen in onze sector. Wat of wie heeft hierop echter de grootste invloed? Winnen we dit terug door de wet- en regelgeving aan te passen, door het toepassen van technologische ontwikkelingen waar enorm op gefocust wordt, of zal elk individu die werkzaam is in de financiële sector het meest in staat zijn het vertrouwen wat een ander in hem of haar heeft terug te winnen?

Natuurlijk, automatisering en technologische ontwikkelingen zijn steeds belangrijker en geven op hun eigen manier vertrouwen. In de essentie is mijn overtuiging alleen wel dat dit een middel is en niet een doel op zich. Want volgt de mens de technologie of volgt technologie de mens? Ik ga voor het laatste.

Onze kracht
De kracht van VCN? Kop 'm maar in, dit is inderdaad het bouwen van vertrouwen vanuit een ondernemende houding en persoonlijke aandacht. Inmiddels hebben we ruim 850 intermediairs waarvan 100 ondernemers ons het vertrouwen hebben gegeven om in het hart van hun onderneming te komen en gezamenlijk de toekomst in te stappen. De meest uitgebreide vorm van vertrouwen en daar zijn we trots en zuinig op.

Dat kan niet met een keuze uit een aantal modules. Elke ondernemer is uniek en elk intermediair heeft andere behoeften. Wij werken vanuit een oprechte interesse in de ondernemer en de mensen achter de onderneming. Daarbij bieden wij op individueel niveau maatwerk, om maximaal gebruik te maken van elkaars sterkten. Dan is één en één minimaal drie.

Je mag erop vertrouwen dat wij als mens de telefoon opnemen als je belt, dat je je welkom voelt. Wie je ook spreekt of ziet. Dat je door middel van rechtstreekse lijnen mensen spreekt die je het vertrouwen geven kennis van zaken te hebben en te helpen in de oplossing. Dat als iets niet past binnen een systeem, je erop vertrouwt dat één telefoontje voldoende is. Dat als het verdienmodel verandert, je erop vertrouwt dat VCN met een oplossing komt. Dat als je wordt geconfronteerd met onverwachte veranderingen, wij de alternatieven al klaar hebben liggen.

Ons extranet? Dat is een middel. De premie? Dat is een bedrag om een risico af te dekken. Onze vertrouwensrelatie met zowel partners als klanten? Dat is ons bestaansrecht.

Am:dag over Building Trust op 21 november
Dinsdag 21 november verwelkomen we je graag bij ons op de stand tijdens de am:dag en geven we gezamenlijk invulling aan het thema ‘Building Trust’. Met worstenbroodjes, want we blijven een Brabants familiebedrijf.

Dorik Hansen, Business Manager VCN