Den Hartog Verzekeringen

You are here

wouter's picture

Het verhaal van Den Hartog

Den Hartog verzekeringen is ontstaan in de Alblasserwaard. Vanuit Ameide is de familie Den Hartog begonnen met de opbouw van het kantoor. In de loop van de jaren is het kantoor uitgegroeid naar een middelgroot assurantiebedrijf met 18 medewerkers. Vanuit drie vestigingen waarbij ook RegioBank een belangrijke rol speelt worden de relaties bediend. De portefeuille omvat 3500 particuliere en 700 zakelijke klanten. Om een goede dienstverlening te kunnen waarborgen beschikt ons bedrijf over specialisten op schadeverzekeringen, hypotheken, bankzaken en pensioenen. Er is voor een breed assortiment gekozen om de klant op financieel gebied volledige ondersteuning te kunnen geven. Hierbij wordt erg veel belang gehecht aan het gevoel dat een klant bij de samenwerking moet hebben. Wij willen dat hij de indruk heeft dat dit heel persoonlijk is. Ze kunnen laagdrempelig terecht.


Waarom ben je op zoek gegaan naar een serviceprovider?

Dat is tevens een van de redenen waarom wij op zoek zijn gegaan naar een serviceprovider. Wij waren inmiddels meer met administratie bezig dan met onze klanten. Wij wilden een ommekeer maken in de mate waarin wij administratief bezig zijn. In plaats van 75% administratie en 25% klantcontact wilden we naar 25% administratie en 75% klantcontact.
Daarnaast kan een provider veel makkelijker schakelen tussen de verschillende aanbieders voor zover dit binnen de volmacht valt. Ook het autovergelijkingsprogramma bespaart veel tijd en geeft een betere service naar de klant. Wij wilden ook de incassoproblematiek aanpakken, maar maatschappij incasso is voor onze klanten dan niet direct een oplossing. Via de provider wordt wel de incasso gedaan maar je hebt veel meer servicemogelijkheden naar klanten.

Wat was het eerste gevoel dat je bij VCN kreeg?       

Ik weet nog goed dat het eerste contact met VCN mij direct heel nieuwsgierig maakte. Wij waren er inmiddels achter dat onze administratie teveel geld kostte en dat moest drastisch veranderen. In gesprek met VCN bleek al snel dat de manier van werken ons erg aansprak en ook de wijze waarop de samenwerking verder tot stand is gekomen sloot heel goed aan bij onze eigen gevoel wat wij daarbij hadden. De heel open en transparante communicatie en ook hoe voorstellen zijn gedaan was uitermate constructief.

Waarom ben je met VCN gaan samenwerken?

Nadat we de voostellen goed hebben bekeken en ook andere alternatieven hebben doorgenomen bleek dat VCN het beste bij ons paste. Men werkt erg persoonlijk en er wordt ook veel tijd besteed om samen de klanten zo optimaal mogelijk te doen overgaan van de provinciale portefeuille naar de volmacht.

Welke meerwaarde biedt VCN het intermediair?

Veel administratieve taken worden overgenomen. Zaken die worden direct in het systeem gezet waardoor een aantal dubbele werkzaamheden vervallen. Door gebruik te maken van de automatiseringsmogelijkheden van een grotere organisatie kun je enorme voordeelkosten behalen op dit gebied. 


Ingezonden: 23-07-2015

Martin Willemse
 
Neem contact met ons op voor meer informatie

 

CONTACT 

Majoor en Hulshof
Jan Majoor

We hadden direct dat persoonlijke gevoel bij de eerste ontmoeting in Nuenen toen we na een kennismakingsgesprek gelijk een rondleiding kregen...

Lees meer

Den Hartog Verzekeringen
Martin Willemse

Samen met VCN willen wij een ommekeer maken. In plaats van 75% administratie en 25% klantcontact wilden we naar 25% administratie en 75% klantcontact...

Lees meer

Stargroup
Danny Hensen

Ik kreeg het beste en warmste gevoel bij VCN. Na 1,5 jaar kan ik concluderen dat dit een goede keus is geweest. Alles zoals vooraf besproken is nagekomen...

Lees meer

Veen Maximaal Wonen en Verzekeren
Evert-Jan van der Veen

Ik heb het gevoel dat ik ook iets te zeggen heb en dat er een luisterend oor is. Ook het meedenken als ondernemer waardeer ik steeds meer...

Lees meer

Contact

VCN Verzekeringen
VCN United Capital

Contact